.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسعه استان مازندران تنها در سايه تعامل و وحدت
شايسته است در دوره مديريتي جديد در استان مازندران، بر اساس اصول اساسي دولت و نظام، با برنامه ريزي مناسب و شناسائي نيازهاي واقعي مردم و استان، با تعامل و همفكري همه جانبه به فكر توسعه استان بود...
توسعه استان مازندران تنها در سايه تعامل و وحدت


با روي كارآمدن دولت دهم و شناسائي نقاط ضعف و قوت در مجموعه دولت اصولگرا در دولت نهم، الحمدالله شاهد نگرشي جديد به نحوه خدمت رساني و پاسخگوئي به مطالبات مردم هستيم، اين تحول را در استان ويژه اي همچون مازندران كه در برگرفته از بلوغ فكري و سياسي و اجتماعي دولت است، نيز مشاهده مي نمائيم.موضوعي كه در سالهاي اخير همواره مردم مازندران را رنج مي داد، عدم پيگيري مطالبات به حق مردم مازندران در عرصه هاي مختلف ملي بوده، كه عموما اين موضوع به عدم شناسائي خواسته هاي به حق مردم و نيازهاي استان توسط مسئولين، عدم تعامل و وحدت كلامي و عملي بين مسئولين،صاحب نظران و افراد تأثير گذار در استان بوده است.
همين امر باعث شده توجه دولت مركزي به استان بيشتر شده و در انتخاب مديريت ارشد استان دقت و حساسيت بيشتري در دولت دهم شود. طبيعي است انتخاب نيروئي خدوم، خستگي ناپذير، با تجربه و پايبند به ارزشهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت فقيه، با سابقه ارزشمند خدمت گذاري در سطوح ملي و استاني و مرد سازندگي داراي برنامه، در اين مقطع زماني حساس و مهم براي استان از سوي دولت محترم جاي بسي تقدير دارد.
حال كه اين انتخاب شايسته با انتصاب جناب آقاي مهندس طاهائي استاندار مازندران انجام پذيرفته است ، ضرورت دارد همه و همه از نمايندگان محترم مجلس، ائمه محترم جمعه و جماعات، مديران محترم استاني و شهرستاني، گروههاي محترم سياسي و تأثير گذار، دانشگاهيان محترم، اصحاب محترم رسانه و مهمتر از همه خود مردم و ...، در كنار اين مدير باتجربه بدور از تمامي مطالبات شخصي، در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري با وحدت و همبستگي به فكر توسعه همه جانبه استان در تمامي عرصه ها باشند. تا در راستاي اين تعامل و همبستگي ضمن پيگيري مكرر و به موقع مطالبات استان در سطح كشور، نسبت به امور زيربنائي و توسعه اي استان توجه ويژه نموده و ضمن پيگيري مطالبات مردم فهيم و نجيب مازندران، با بررسي نيازهاي واقعي مردم استان و پيگيري در رفع آن نيازها اقدامي مؤثر و قابل مشاهده و اثر بخش در استان نموده و تقريبا با اين حركت، دستگاههاي اجرائي استان را نيز از روزمره گي درآورده و ضمن نظارت و ارزيابي آنها توسط دولت و مردم مشكلات مردم برطرف و نيازهاي استان در جهت توسعه بر طرف گردد.

شايسته است در دوره مديريتي جديد در استان مازندران، بر اساس اصول اساسي دولت و نظام، با برنامه ريزي مناسب و شناسائي نيازهاي واقعي مردم و استان، با تعامل و همفكري همه جانبه به فكر توسعه استان بود.
شايد به بياني برخي از موارد قابل توجه در توسعه استان را بتوان در موارد زير خلاصه نمود( البته بسياري از مطالب قابل ذكر كه در ذهن شما خواننده عزيز وجود دارد و مورد تأكيد ما نيز هست در اين نوشتار آورده نشده است):
1- پيگيري در برنامه ريزي و ارائه شاخص ها و آمار درست به كشور جهت اخذ مطالبات و سهم بري به حق استان از بودجه و منابع كشور.
2- توجه به زيرساختهاي كشاورزي، بخصوص توجه به صنايع تبديلي كشاورزي و صادرات به موقع محصولات كشاورزي و دامي استان.
3- توجه به زيرساختهاي عمراني استان در عرصه هاي مختلف (كه در سالهاي اخير كمتر به آن توجه شده است).
4- توجه به صنعت گردشگري و ايجاد تحول قابل مشاهده در اين صنعت در استان با توجه به پتانسيل هاي زياد گردشگري در سراسر استان.
5- توجه به بهره برداري اصولي و ساماندهي سواحل درياي مازندران.
6- پيگيري در تصويب و اجراي چند طرح زيربنائي و تأثير گذار بزرگ متناسب با نيازها و وضعيت استان و به صورت پراكنده در چند نقطه استان.
7- حمايت ويژه از روستائيان بر اساس نيازهاي واقعي آنها بعنوان اقشار آسيب پذير در استان.
8- توسعه و تقويت مديريت شهري و مديريت واحد در عمران و آباداني شهرها.
9- جذب و حمايت اصولي از سرمايه گذاران بر اساس برنامه ها و نيازهاي استان و جلوگيري از فرار آنها جهت سرمايه گذاري كه در سالهاي اخير به وفور ديده مي شده است و همچنين جلوگيري از فرصت طلبي افراد سودجو بعنوان سرمايه گذار دراستان.
10- برنامه ريزي در مهار آبهاي سطحي و بهره برداري از آنها در توليد انرژي و كشاورزي با سد سازي و هدايت مناسب آنها در مناطق مختلف استان.
11- توجه ويژه به منابع طبيعي و جنگل در استان بعنوان سرمايه ملي كشور.
10- نظارت و ارزيابي بر عملكرد دستگاهاي اجرائي و پاسخگوئي اين دستگاهها در سطوح استاني و شهرستاني به مديريت ارشد استان و شهرستان.

بهزاد پورمحمد / 26 آبانماه 1388


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.